Je to více než 7 let, co se otevřel na poděbradské kolonádě butikový Mamma’s hotel, první ubytovací zařízení společnosti La Place. Skoro 2 roky trvala citlivá rekonstrukce téměř 100 let starého historického domu. Tomáš Vrba tehdy svěřil hotel do rukou Markéty Zmeškalové. Všichni jejich blízcí mysleli, že se pomátli, když investují do nejistého hotelového byznysu. Malé butikové hotely byli v Čechách sice ještě na začátku, Markéta ale věřila, že právě butikový hotel je ta správná cesta. Za nedlouho po otevření dokonce Mamma’s získal prestižní cenu Amazing Places za první místo v kategorii Malé butikové hotely!
„Musíte věřit sami sobě. Nemusíte mít extra vzdělání, ale práce vás musí bavit a musíte se chtít učit novým věcem. Když do toho vložíte všechnu svou energii a srdce, není možné, abyste neuspěli,“ říká sympatická managerka Mamma’s hotelu Markéta Zmeškalová v jejich hotelové restauraci Cucina s úžasnými výhledem na kolonádu obklopenou lázeňským parkem. „Od začátku jsme potřebovali, aby se hotel sám uživil, jak provoz, tak jeho rozvoj a nemuseli jsme ho dotovat z dalších zdrojů a to se nám velmi brzy podařilo,“ dodává Markéta, která se tenkrát rozhodla vzdát se milovaného zdravotnictví a opustit perspektivní práci na soukromé klinice. Svoje poslání pomáhat lidem přenesla do hotelu, kde je péče o zákazníky a empatie okamžitě znát.
Markét, co dělá hotel dobrým hotelem? Takovým, kam se hosté rádi vrací?
Já věřím v to, že lidé vnímají a cítí energii daného místa. Hotely, zvlášť ty butikové, si vybírají lidi na pocit. Na nějakou vzájemnou přitažlivost a když to sedne, nedá se to popsat, je ti tam jednoduše dobře. A to je to, proč se chceš vrátit.
Já o tobě vím, že chceš, aby byl Mamma’s Butique hotel vnímán všemi smysly. Jak to mám chápat?
Čich, chuť, hmat, zrak a sluch..5 základních lidských smyslů, které máme. Každý z nich je specifický a každý v nás vyvolává určitý pocit. Vnímání všemi pěti smysly se vždy vztahuje k přítomnosti. A já bych ráda našim hostům dopřála vychutnat si u nás právě ten přítomný okamžik…napojit se zpět na své pocity.
Čich. Kamkoliv přijdeš, tak něco cítíš. Víš, jestli je ti to příjemné, vůně v nás dokáže vyvolat pocity, vzpomínky, touhu..Vůně na míru byla první, co jsem v Mamma’s vytvořila v návaznosti na smyslové vnímání. Mám ji tu od začátku a hosté, kteří se k nám vracejí, mají naši vůni spojenou se vzpomínkami na pobyt u nás.
Hmat je přenesen na vizitky a obaly na vouchery. Naše logo je zde vystouplé. Hned jak si ji někdo vezme do ruky a zavře oči, ucítí pod prsty typické M, jež je dominantou našeho loga.
Zrak jsme si projektovali skrz krásnou netypickou tapetu, která je ve vstupní hale a u recepce. Na svoji dobu byla i dost odvážná svou barevností. Moji vizi zhmotnila ukrajinská malířka, jejíž práce se mi moc líbila a kterou jsem oslovila s žádostí o spolupráci.
A sluch je samozřejmě hudba, která se nevtíravě line chodbami a umocňuje všechny smysly.
Kde bereš inspiraci?
Pořád se na vše snažím dívat jako host.
Neprodávám pokoj nebo ubytování, já chci dát zážitek, dobry pocit, odpočinek. Možnost se zastavit a vnímat krásu kolem nás.
Je hotel tvůj splněný sen?
O hotelu jako takovém jsem nikdy nesnila. Ale různé situace a příležitosti přichází a nám nezbývá než na ně reagovat. Kdysi mi dal Tomas velkou důvěru. Zpětně musím říct, že to bylo velmi odvážné. A já si toho velmi vážím.
Když v tebe někdo věří, tak nejde něco vzdát, že to neumím. Šla jsem, učila se a stále se vlastně učím. Ale od začátku jsem věděla, že tohle je ta moje cesta, že mám co nabídnout. Byla to velká škola života, spousta práce a bezesných nocí. Nemám tendence si něco dokazovat a vždycky jsem ke všemu přistupovala s velkou pokorou.
Navíc jsem na to nebyla sama, podpora rodiny byla obrovská. Za to jsem dodnes opravdu moc vděčná.